Om du skrev dina uppsatser i någon enkel texteditor så är det bara att tuta och köra. Om du skrev i Word, eller någon annan ordbehandlare måste du först göra om dina dokument till "plain-text".
Om du hade en bild på dig själv som du ville använda så kan du fråga mig vad du ska skriva för att få in den i dokumentet (det här går jag igenom på lekton 2, och eftersom den här läxan ska lämnas in innan lektion 2 så fixar jag den biten åt dig).
Lägg in en länk till din riktiga hemsida längst ned i dokumentet, bredvid din e-postadress.
Här skulle jag egentligen ha ett stycke om att du ska validera din HTML så att du vet att den är korrekt innan du lämnar in den. Tyvärr har jag själv inte lyckats få igång någon off-line-validator, och då känner jag inte att jag kan ställa de kraven på dig heller. Om du har lyckats med att få ut något på nätet (och då menar jag rent tekniskt, d.v.s. lyckats lägga upp åtminstone en fil på servern) så rekommenderar jag starkt att du använder dig av W3C's on-line validator i stället. Jag kommer att vara illvillig och med alla medel försöka "krascha" dina alster, så det är lika bra att du gör ditt bästa för att försöka skydda dem. Att se till att din HTML är korrekt är ett bra första steg på den vägen.
Nu får du nytta av din lista med URL:er till kompisars hemsidor. Uppgiften består nämligen av att "omvandla" den till en länksida. Jag föreslår att du gör en lista, där varje element är en kompis. Använd kompisens namn som länktext och lägg dina kommentarer direkt efter namnet.